8. ožujka 2015.

Iz nedjeljnog evanđelja - 3. korizmena nedjelja - 08. ožujka 2015.


Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu

Blizu bijaše židovska Pasha. Stoga Isus uziđe u Jeruzalem. U Hramu nađe prodavače volova, ovaca i golubova i mjenjače gdje sjede. I načini bič od užeta te ih sve istjera iz Hrama zajedno s ovcama i volovima. Mjenjačima rasu novac i stolove isprevrta, a prodavačima golubova reče: »Nosite to odavde i ne činite od kuće Oca mojega kuću trgovačku.« Prisjetiše se njegovi učenici da je pisano: Izjeda me revnost za dom tvoj...


Krist ulazi u hram u Jeruzalemu, točnije u jedan njegov dio, najvažniji, koji se naziva svetište. U predvorju koje se nalazi ispred vidi živu vrevu i glasne povike. Ljudi se cjenjkaju, viču, prodaje se na sve strane. Krist razumije da u toj religioznosti nešto ne štima. Uzima bič i čini nešto vrlo neobično. Postaje nasilan. Zašto? Krist ovom gestom ulazi i u moju dušu i nalazi na njenim vratima mjenjačnicu. Iako sam blizu hrama (crkve) i vrlo sam religiozan brine me svjetovno, suh sam. Ne mislim na Boga, ne vidim svoje grijehe, uhodan sam u svoju svakodnevnicu: posao mi ide, brak više-manje, zdravlje štima...kakav Bog. U dubini moj Bog je novac i zdravlje. Onda Krist proterse tvoj život – dopušta, on nije izvor zla, Bog dopušta da se protrese hram tvoga i moga srca. Ova bolest, besparica, nazaposlenost, jaka svađa u braku samo su načini kojim Krist ulazi u tvoj život, stavlja stvari na svoje mjesto. Bog na prvom mjestu, sjeti ga se, dođi, dopusti čišćenje. Potreban si ga...

Nema komentara:

Objavi komentar